קבוצות תמיכה טלפוניות – אנונימיות

מה היא קבוצת תמיכה טלפונית ?

קבוצת תמיכה טלפונית היא אמצעי ליצירת רב שיח קבוצתי, תוך שמירה על אנונימיות של המשתתפים בו. מטרת קבוצת התמיכה היא לאפשר לפונים בעלי התמודדות דומה, לשתף זה את זה בשיחה של מספר משתתפים קבועים, המונחית ומתנהלת באופן דיסקרטי. לקבוצת התמיכה יתרונות רבים: יצירת מעגל תמיכה המורכב ממתמודדים נוספים, אפשרות שיחה בצורה פתוחה על קשיים, קבלת תמיכה ועידוד איש מרעהו וממנחה הקבוצה, אנונימיות המאפשרת להימנע מחשיפה ממשית, זמינות, נוחות ועוד…

‘עצת נפש’ מקיימת קבוצות תמיכה טלפוניות אנונימיות בנושאי שמירת הברית, התמכרות לאינטרנט ונטיות הפוכות.

פרטים טכניים:

  • משך השיחה הקבוצתית הוא שעה, פעמיים בשבוע, בשעות הערב, בימים קבועים מראש.
  • הכניסה לקבוצת התמיכה הטלפונית תעשה באמצעות שם משתמש וסיסמה שימסרו למשתתף, ובאישור המנחה בלבד.
  • הקבוצות הטלפוניות של קו הסיוע ‘עצת נפש’, מונחות על ידי מתנדבי קו הסיוע ואינן מהוות תחליף טיפולי מכל סוג שהוא!

התנהלות בשיחה:

  • יש להקפיד על שפה נאותה. כבוד הדדי למשתתפי הקבוצה ולמנחה הקבוצה.
  • מנחה הקבוצה אחראי על בחירת נושא המפגש ועל ניהול הדיון המשותף.
  • אין להשאיר מספרי טלפון אישיים במסגרת קבוצת התמיכה, או ליצור קשר אישי עם משתתף אחר. תנאי יסודי של קבוצת התמיכה הוא לשמור על האנונימיות של המשתתפים בה.
  • משתתף שיתנהג שלא כראוי יועזב מהקבוצה לצמיתות.

קבוצת תמיכה טלפונית

איך משתתפים?

כל פונה לקו הסיוע שיצר קשר אישי קבוע עם אחד הסייעים, יוכל לבקש מהסייע האישי שלו להשתתף בקבוצה האנונימית העוסקת בנושא ההתמודדות האישית שלו.

על המשתתף להשאיר מספר טלפון ואימייל אישי במערכת ‘עצת נפש’. הפרטים יועברו למנחה הקבוצה הרלוונטית, והפונה יקבל במייל האישי פירוט כיצד ניתן להתחבר לקבוצה ברמה הטכנית, בנוסף להזמנה אישית ליום ולשעה הקבועים מראש שבהם מתנהלת הקבוצה. במקביל המשתתף יוכל לקבל תזכורת במסרון אודות קבוצת התמיכה ביום בו היא מתנהלת.

בשונה מפגישה רגילה, תוכל לשבת בנוחות – בביתך, או בכל מקום נוח אחר שנוח לך – ולנהל שיחה טלפונית נעימה ללא הפרעות. אנו ממליצים לך למצוא מקום שקט ואינטימי, דוגמת חדר סגור ופרטי שלא נכנסים אליו אנשים במשך כל זמן השיחה. או ישיבה ברכב במקום נעים ודיסקרטי. כמו כן, יש לכבות מכשירים אחרים שעלולים לצלצל ולהפריע. מומלץ להכין מראש משהו חם לשתות יחד עם משהו קטן לנשנש. רצוי לבדוק שמכשיר הפלאפון טעון כראוי, ושיש מטען הנמצא בהישג ידך למקרה הצורך.

קבוצות התמיכה האנונימיות מתנהלות באמצעות הפלאפון הפרטי שלכם ואינן כרוכות בתשלום למעט עלות השיחה לקו טלפון רגיל.

שיהיה בהצלחה רבה ולהשתמע בקבוצת התמיכה.

 

קבוצות תמיכה מונחות אונליין

לחץ כאן למידע נוסף

קו הסיוע

לחץ כאן למידע נוסף